dimarts, 16 de setembre del 2008

Pedro J. Ramírez

El passat dia 12, Alex Salmón, el director de El Mundo Catalunya, reconeixia que a la Diada, hi va haver “más de medio millón de familias saliendo el miércoles por las carreteras catalanas con la intención con la intención de sosegarse, descasar y reflexionar sobre la crisis que comienza a invadir las economías domésticas”. Afegia que els incidents que hi va haver van ser protagonitzats per “los de siempre, a los que seduce más destruir que construir”.

Tot i així, el diari del senyor Salmon va preferir dedicar la seva portada no a la Catalunya “sosegada i que descansa” sino a una gran foto en la que uns radicals cremaven la foto del rei d’ Espanya. A la vegada, a la seva obertura de la secció de Catalunya deia en lletres grans: “La celebración de la Diada culmina con la quema de una foto de los Reyes y banderas españolas”. No es un fet nou. El Mundo porta ja molt de temps explicant al conjunt dels espanyols una visió distorsionada de la realitat de Catalunya.

La història ens diu que la guerra que va enfrontar a Espanya amb els Estats Units per Cuba, a finals del segle XIX, va ser promoguda en bona part per un empresari periodístic nordamericà (William Randolph Hearst). Fa l’efecte que Pedro J. Ramirez, director absolut de El Mundo, desitgi una situació semblant entre Catalunya i Espanya. Es tractaria, com en aquell cas, de vendre més, de guanyar més diners i de tenir més influència política. Peti qui peti.