dijous, 3 de febrer de 2011

El desgavell del Tripartit

Hem estat set llargs anys sentint parlar del “desgavell” del Triparti. Ho han proclamat de manera insistent els seus adversaris polítics i un bon grapat de mitjans de comunicació. Cal dir que el resultat d'aquesta campanya va ser molt positiu pels opositors de l'executiu i que, en bona part, va ser conseqüència dels errors del mateix tripartit.
Sort que ara tenim “el govern dels milors”, Artur Mas dixit, i les coses han variat sensiblement. O no?

Pel que fa a la limitació de velocitat als accesos de Barcelona, les declaracions públiques dels consellers Felip Puig (Interior) i Lluís Recoder (Territori i Sostenibilitat) han estat força diferents i, de fet, contradictories. Tot plegat per que, segons sembla, el dilluns, Puig acabi anunciant el que, de fet, tan sols serà una supressió parcial del límit de velocitat.

I no serà perque CiU no tingues clar el que calia fer: A mitjans de l'any passat, el llavors portaveu parlamentari de CiU, Oriol Pujol, va dir que José Montilla dificilment podria liderar la lluita contra l'atur si no es capaç d'eliminar “l'errònea” mesura del Govern de limitar la velocitat a 80 kms. Segons La Vanguardia, Pujol va dir que la raó del manteniment dels 80 kms no era ni la reducció de la sinistralitat ni dels índexs de contaminació, sino l'afany recaptatori del Govern. I el propi Mas, desprès de les eleccions va assegurar que el límit desapareixeria. “Ho tenim molt estudiat”, va dir categòric.

Aquesta mateixa setmana hem sabut que la vicepresidenta Joana Ortega ha desautoritzat al secretari d'Habitatge, Carles Sala, i ha dit que la posició oficial del Govern català no és la defensa d'una reforma legal que generalitzi la dació per pagament. Fonts de Vicepresidència han dit que implantar aquest sistema de manera indiscriminada podria generar picaresca i afectar la sostenibilitat del sistema financer. Per això proposen que sigui el jutge el que decideixi quan es pot acceptar la dació per situacions socials d'extrema gravetat degudes a la crisi.El passat dimecres, Sala havia aplaudit una sentència judicial contraria a que els deutors d'una hipoteca,a mñés de torbar l'immoble hipotecat, hagin de seguir pagant la quantitat pendent.

La vaga encoberta d'alguns maquinistes del servei de Rodalies de Catalunya, operat per Renfe, també ha servit per mostrar que en “el govern dels milors” encara no tenen massa clar lels termes del traspàs. Homs, el portaveu governamental, i algún altre càrrec de l'executiu van advertir a Renfe que o arreglaven el problema o pensarien en canviar d'operadora. El conseller Recoder va haver de corregir-los. Potser perquè Recorder sap que, a hores d'ara, els Ferrocarrils de la Generalitat, FGC, encara no estàn preparats per a fer-se càrrec del servei que dona Renfe, ni en mitjans ni pel que fa als més que possibles problemes intern sque provocaria la sensible diferència de les condicions laborals entre els treballadors d FGC i de Renfe, molt superiors les de la companyia espanyola.

Per cert, gran intervenció de la del portaveu Homs quan va anunciar que el Govern aprovaria un credit de 10 milions d'euros a Spanair “per salvar-la de la fallida”. Una paraula, la de “fallida” que, per raons obvies, va indignar a la cúpula de la companyia aèria.

El que deiem, sort que s'ha acabat el desori del Tripartit i que ara ens governen “els millors”.