dissabte, 5 de març de 2011

Les trampes del ministre Sebastián


Vist el rebombori causat per la decisió del ministeri d'Industria, Comerç i Turisme d'utilitzar al Real Madrid per fer una campanya de promoció amb el lema “Visit Spain, visit Madrid”, el titular del ram, Miguel Sebastián, va deixar anar a la roda de premsa de presentació de la campanya que el Barça va rebutjar ser l'imatge d'Espanya. “No hi va haver manera de persuadir a Joan Laporta” va dir el senyor ministre per desmuntar les crítiques: si tan sols hi ha el Madrid és perquè el Barça no vol promocionar Espanya

En realitat, Sebastián va fer servir mitges veritats per argumentar la seva versió. D'entrada cal dir que la campanya que es va presentar el dijous té com objectiu captar el turisme asiàtic cap Espanya i en concret cap a Madrid. Es fa molt difícil de creure que el ministeri hagués buscat al Barça per una campanya creada per a vendre Madrid, patrocinada conjuntament per la Comunitat i l'ajuntament de Madrid i en la que en cap moment es fa esment a Barcelona o a Catalunya (ni a cap altra zona turística espanyola).

De fet, Sebastián va callar que el contacte amb el Barça de Laporta va ser per utilitzar unes imatges de l'equip de futbol en un vídeo promocional d'una campanya que no tenia res a veure amb la que ara ha proporcionat 3.300.000 euros al Real Madrid. Això sí, és cert que en aquella ocasió el llavors president va negar la seva autorització. Si hem de fer cas a l'actual directiva barcelonista no hi ha hagut cap contacte des de que Sandro Rossell va assumir la presidència del club aviat farà un any

Al ministre encara li ha costat molt més trobar excuses pel fet de que la campanya de tres anys pensada per captar clientela asiàtica es limiti a promoure el turisme a Madrid. I aquest és el més fotut. La gent de l'esport ha reaccionat davant de l'ajut al Madrid per diferents motius: la resta d'equips madrilenys perque volen ser partíceps de la campanya i d'altres han dit que l'actual Real Madrid no és cap exemple, a la vegada que han criticat que s'hagi deixat de banda al Barca, al qual han descrit com el millor equip del món

Però el silenci ha estat total sobre l'altre aspecte de la campanya: Gairebé ningú s'ha queixat que el Govern d'Espanya centri la seva promoció asiàtica amb Madrid i s'oblidi de promoure el conjunt de l'estat, com a mínim els propers 3 anys. El que és greu, és que Sebastián intenti sortir del sidral que ha montat i digui, ara, que estaria disposata pactar amb el Barça, una nova campanya amb el lema “Visit Spain, visit Barcelona”. Xerrameca buida. Les coses no funcionen així.

Per fer l'actual campanya, el Govern espanyol ha negociat amb el govern de la Comunitat de Madrid i amb l'Ajuntament madrileny. Ha estat un cop arribat a l'acord quan s'ha decidit contractar al Real Madrid. Ara el ministre ens vol fer creure que si no s'ha fet campanya “visit Barcelona/ Catalonia ” és perque el club no ha volgut. El que hauria de dir Sebastián és si el seu ministeri s'ha dirigit a la Generalitat de Catalunya i a l'ajuntament de Barcelona. Si no ha estat així, qué és el que ha passat, que deixi de fer trampes i de convertir al Barça en el dolent de la pel.lícula per esquivar el seu pecat de centralisme. Per molt que digui ara, el ministre mai havia pensat en una campanya “Visit Spain, visit Barcelona”.