dilluns, 28 de novembre del 2011

Els detalls secrets del pacte PSC-PSOE sobre el grup parlamentari

Entre els elements que apareixen en el debat previ al Congrés del PSC hi ha el de la necessitat o no de que el socialisme català recuperi el seu grup parlamentari propi al Congrés. Amb independència del que en surrti del debat sobre aquesta qüestió el cas es que, si llegim el protocol --molt poc conegut-- signat pel PSC i el PSOE sobre la formació  de l'esmentat grup parlamentari, el que es veu és que el grup ja desaparegut reflectia una manca de sobirania força espectacular. No sé si cal que el PSC tingui o  no un grup propi a Madrid, però m'atreveixo a dir que, en el cas de que hi hagi una resposta afirmativa, l'acord ha de ser força diferent al que s'establia en el protocol que reprodueixo i que ha estat molt poc publicitat pel socialisme català i gens pel PSOE:
 
 
Protocolo de asociación del grupo parlamentario
"Socialistes de Catalunya (PSC-PSOE)"
al Grupo parlamentario PSOE
Las condiciones del funcionamiento del Grupo Parlamentario "SOCIALISTES DE CATALUNYA"(PSC-PSOE)", asociado al Grupo Socialista del Congreso del "GRUPO PARLAMENTARIO PSOE", son las siguientes, según acuerdo expreso entre ambos grupos parlamentarios.
  1. El Grupo Parlamentario "Socialistes de Catalunya (PSC-PSOE)" mantendrá portavoz o presidente y suplente propios en la Cámara de Diputados.
  2. Dicho grupo parlamentario tendrá asimismo capacidad de representación a todos los efectos previstos en las actuales normas de la Disposición de la Presidencia de las Cortes del 8 de Julio de 1977, publicadas en el Boletín de las Cortes del 11 siguiente, y las que se prevea en el futuro reglamento provisional de funcionamiento de la Cámara de Diputados de las Cortes, en su caso.
  3. Ambos grupos parlamentarios acuerdan una disciplina común de voz, acción y voto en el Congreso de Diputados, para lo cual la deliberación se producirá en asamblea común, y a través de reunión conjunta de los respectivos comités permanentes.
  4. Ambos grupos parlamentarios utilizarán servicios comunes que sufragarán proporcionalmente, y se dotarán de normas de funcionamiento interno análogas.
  5. Los anteriores acuerdos tendrán vigencia hasta que se culmine el proceso de unidad orgánica iniciado en Catalunya entre el PSC y la Federación Socialista de Catalunya (PSOE), en cuyo momento deberá estarse a los acuerdos resultantes del Congreso de unificación.